Den digitálních technologií

Ve čtvrtek 20.6.2019 pořádala Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři při příležitosti otevření několika virtuálních učeben akci Den digitálních technologií. Velmi dobře organizovanou přehlídku tvořilo čtrnáct workshopů z nejrůznějších oblastí digitálního vzdělávání. Mezi účastníky jsme byli i my, zástupci společnosti Smart BIT s.r.o., abychom dětem ze školy Eduarda Štorcha ukázali něco z průmyslové automatizace a programování chytrých domácností.

Projekty vyvolaly velký zájem

K prohlédnutí a osahání jsme žákům přivezli Továrnu na stole, robota, který vaří kávu a model chytrého domu, ale také několik zdařilých projektů, které pod vedením svých učitelů vytvořili studenti středních průmyslových škol. To velmi překvapilo žáky vyšších ročníků základních škol, kteří byli ohromeni schopnostmi studentů, kteří jsou jen o málo starší než oni. Pevně věříme, že je toto setkání s kvalitní prací středoškolských studentů motivuje ke studiu technických oborů.

Přesto, že jak studentské projekty, tak chytrý dům a Továrna na stole, všechny nesmírně zaujaly, největší úspěch měl mezi dětmi, ale i dospělými kávovar obsluhovaný skutečným průmyslovým robotem UR3. Zatímco užaslí diváci sledovali, jak robot při přípravě kávy „tančí“, navázali jsme s mnohými z nich diskuzi o nutnosti zahrnout mezi základní kameny všeobecného přehledu také vzdělání v oboru automatizace, alespoň na základní úrovni.

Den digitálních technologií
Den digitálních technologií

Tisková konference nejen o digitálních technologiích

Poté, co žáci dostali možnost seznámit se s moderními technologiemi během workshopů v průběhu dopoledne, byl zbytek dne věnován dospělým. Během tiskové konference představila ředitelka školy Mgr. Gabriela Pospíšilová několik hostů, jak z řad specialistů na vzdělávání v oblasti digitálních technologií, tak také významných úředníků. Při svých projevech se tyto osobnosti soustředily zejména na prospěch z použití virtuálních učeben a dalších moderních technologií při výuce. Nosným tématem přitom byl signifikantní vliv použití takovýchto výukových pomůcek na motivaci žáků, a to i potom, co si děti pomůcku pouze několikrát vyzkoušely a poté ji používat přestaly. Mezi představiteli státního aparátu pak byla několikrát vyřčena i myšlenka, že kromě digitálních technologií je třeba rozvíjet vzdělávání i v ostatních oblastech, zejména pohybových dovednostech a vztahu k literatuře a ctění dalších uměleckých a historických hodnot.

Den digitálních technologií
Den digitálních technologií

GALERIE